کلمه کلیدی: کلمه کلیدی از نظر تخصصی تعریف گسترده ای داره، اما سادش اینه: برای اینکه یک سایت را در گوگل پیدا کنیم، متن یا کلمه ای می نویسیم و بعد گوگل به ما چندین و چند سایت نشون می ده. اون کلمه ای که می نویسیم کلمه کلیدی (ممکنه یک عبارت هم باشه) می گیم. برای اینکه سایتمون در کلمه کلیدی مورد نظر نتیجه بگیره، باید روش کار کنیم. مثلا محتواهایی بنویسیم که بتونن مخاطب ها را با انواع کلماتی که جستجو می کنن به سایت بکشیم.

عنوان: هر محتوا و یا ساده تر هر متنی نیاز به یک عنوان داره. این عنوان می تونه عنوان خبر باشه، عنوان یک آموزش باشه و یا اسم یک محصول و خدمات. بهتره حتما از کلمه کلیدی در عنوان استفاده کنیم. هر چی این کلمه کلیدی توی عنوان به سمت اولش نزدیک تر باشه، شانس ما هم برای نتیجه گرفتن بیشتر می شه. انتخاب عنوان موضوعی تخصصی هست که خیلی هم اثر گذاره.

سئو: بهینه سازی موتور های جستجو یا همون سئو شامل روش های مختلفی هست. روش هایی که با انجامشون باعث میشیم گوگل در نتایج جستجو، سایت ما به مخاطب هامون نشون بده. ولی یادت باشه، همه این روش ها حتما سئو نیستن. در ضمن توی سئو هم روش قانونی و پایدار داریم، هم روش غیر قانونی و مشکل زا. بهتره از روش های غیر قانونی استفاده نکنی، چون می تونه باعث پنالتی سایت (تنبیه گوگل) بشه.